Bilder från Rhodos

Nu har det gått några veckor sedan vi kom hem från vår fantastiska semester. Vi hade underbart, en vecka med fantastiskt väder, inga krav eller måsten och vila. Otroligt välbehövligt efter denna vår som varit minst sagt intensiv. 
Flygningen med två barn gick över förväntan! Vi hade ställt in oss på det värsta tänkbara, men de var opåverkade av både start och landning. Levi var så duktig på att roa sig själv, var bara sista timmen som blev kritisk då klockan började närma sig 23 på kvällen, inte så konstigt med andra ord. 
Utsikten från vår balkong, hotellet låg bara ett stenkast från havet! Vi bodde på lägenhetshotell, så vi lagade alla våra mål själva. Min svärmor som är rutinerad på detta tipsade om att laga färdiga rätter innan vi åkte, så när vi väl var där så behövde vi bara värma på och koka pasta/ris till så var det klart! Otroligt smidigt och tidssparande. 
Levi första morgonen klockan 07:30, taggad kille som är redo för poolen!
De flesta dagarna spenderades precis som bilderna visar, glassandes vid poolen. Barnen badade tills de blev frusna så kom de upp och värmde sig, blev de less på att bada gick man 50m ned till stranden och kastade sten i havet en stund. Vi hade kring 27-28 grader hela veckan, och man märkte att alla blev extra slut av värmen. Vi försökte dricka så ofta vi bara kunde och höll oss inne under lunchtid då solen var som starkast. Vi åt lunch och hade sedan en solvila, då passade vi alltid på att gå ned till affären och köpa en glass efter lunchen. Levi var så nära på att lära sig simma! Eller han simmar under vattnet helt klart, nu gäller det bara att få ordning på simtagen och hålla huvudet över ytan! Några fler besök på badhuset och en varm badsommar så är vi nog i hamn!
Mina fina killar!
 
I slutet på veckan åkte vi till ett vattenland och härjade loss. Bara vi och vår stora kille. Så härligt att få lite egentid med bara honom, och jag tror han uppskattade det lika mycket som vi. Han är så fin och omsorgsfull, jag skulle åka en vattenrutchkana jag egenetligen inte vågade, den gick hur fort som helst men kände ju att jag var tvungen att åka det som fanns då vi betalat in oss och självklart vill man ju åt "fulla upplevelsen" så när jag åkt den fick jag världens kallsup när jag kom ut i vattnet, kändes som man hade vatten upp till hjärnan haha. Så såg Levi på en gång att något inte var rätt till när jag kom ut och kom och frågade om det gick bra, om jag gjort illa mig eller om jag blev rädd. Lilla killen med det stora hjärtat!
 
Sammanfattningsvis var det en fantastisk vecka som slog alla förväntningar på alla plan, själva resan, vädret, hotellet, maten och allt! Den här kommer vi minnas och se tillbaks på med mycket värme och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0