När hjärtat blir varmt

I veckan fick jag blomman till vänster av ett par föräldrar från förskolan där jag vikarierar, och idag på morgonen trillade det in ett sms från en gammal elev som jag varit vikarie hos i två veckor före jul som bad mig komma på deras skolavslutning. När de till och med anstränger sig och frågar mig personligen kunde jag självklart inte tacka nej så ikväll var jag på deras skolavslutning och blev alldeles rörd när de sjöng. Trots att de bara var "mina" under två veckor så väckte så många känslor, efteråt överröstes jag med kramar och hjärtat har varit varmt av all kärlek och omtanke från de senaste dagarna. 

Älskar mitt jobb, är så tacksam, det är en fantastisk fördel att få jobba med barn och vara en del av deras utveckling, både i skolmiljö och under försloleåren. Ikväll somnar jag med ett leende på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0