Måndag - Mysmellis och dränering



Måndag. Veckorna går i ett med heltidsjobb och stora projekt här hemma i huset. Öppnade på förskolan 06 och fick sluta efter 13, for och fixade med lite papper till försäkringskassan (tänk att vara hemma med föräldrapenning denna gång(!!)) och sedan hämtade jag upp Levi på förskolan. Vi for och handlade lite frukt och åt mysigt mellis, så roligt att se att han också uppskattat när man gör något utöver det vanliga. Sedan kom grävmaskinen och nu är det bara några meter på framsidan som ej är urgrävda, ska fota lite imorgon, men just nu har vi verkligen en vallgrav runt hela huset. När grävningen är klar återstår själva dräneringsjobbet innan vi kan gräva igen. Arvid och hans pappa jobbar på för fulla muggar medan jag sköter rullisen här hemma med matlagnings tvätt, städning och barn. Ibland känner jag att jag inte tillför supermycket samtidigt som jag vet att någon behöver göra det som jag gör också, samt att det faktiskt är väldigt skönt att komma in till ett städat hem när halva tomten är uppgrävd utanför. 

Imorgon öppnar jag förskolan igen så ska samla den sömn jag kan få innan dess. På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0