Föräldrautbildning

Sitter i bilen och väntar på att träffa de som håller i föräldrautbildningen "Komet". Det är en utbildning som handlar om konflikthantering för barn mellan 3-11 år. Vi anmälde oss till denna redan i höstas då Levi gick igenom en otroligt jobbig fas där han blev utåtagerande mot andra mindre barn på förskolan. Man kände sig så hjälplös som förälder och vi testade alla tillvägagångssätt utan resultat. Då anmälde jag mig till denna utbildning men fick inget svar. Den här fasen är inte helt ovanlig i treårsåldern, och tack och lov så gick den över av sig själv. Kunde även bero på många förändringar under hösten med husflytt, att Vera flyttade in och att dagsrutinerna blev rubbde med nya jobb för min del. Iallafall så hörde de av sig från kometutbildningen nu i vår och frågade om vi fortfarande var intresserade. Jag tackade självklart ja, och hoppas på att få med mig verktyg och tankesätt inför kommande konflikter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0