Ekologiskt


Utav gårdagens handling blev majoriteten ekologisk, lite dyrare men så mycket bättre. Hade jag inte haft barn så hade jag nog inte brytt mig lika mycket men när man är så medveten som vi är idag om hur mycket annan skit som finns i "vanlig" mat så kan iallafall inte jag bara blunda och låtsass som att jag inte väljer att trycka i mitt barn en massa gifter.

 Finns listor överallt  på vad man ska prioritera att välja ekologiskt och vissa saker man borde utesluta helt.
Är fortfarande långt ifrån någon expert men fördelarna med att välja ekologiskt sammanfattas väldigt bra i en kortfilm av naturskyddsföreningen som ni kan se HÄR: http://youtu.be/ik3yCcPxmW0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0