-

Tisdag

Publicerad 2012-09-18 22:11:48 i anything

Idag har varit en lat dag med en effektiv eftermiddag/kväll. Klockan tre var det dags för sista delen av föräldrautbildningen och den bjöd på förlossningsfilm och en massa snack om amning. Hade ställt in mig på en film fylld av blodiga närbilder på skrikande kvinnors underliv men det var som tur var långt ifrån vad jag föreställt mig! Efter filmen kom släppte förlossningsångesten ännu mer och kom på mig själv med att faktiskt längta litegrann till själva upplevelsen.

Amningen hade jag inte alla tänkt på innan och det kändes väldigt bra att få prata igenom det också, att släppa kraven och acceptera att det är krångligt med amning och att det kommer ta tid. Och att det gör ingenting att ta till med ersättning ifall det inte fungerar.

Efter utbildningen så slog det både mig och Arvid hur kort tid det faktiskt är kvar, så Arvid började lite smått att packa bb-väskan och jag skrev och skickade in förlossningsbrevet. Känns väldigt skönt att ha det färdigt och klart. Imorgon är det den 19 september och även exakt en månad tills lilleman är beräknad att komma ut! Tänk vad tiden har går!

Kommentarer

Postat av: Marica Zetterquist

Publicerad 2012-09-19 09:02:47

Packa med nått å äta (tex chokladkaka) och nått att läsa, man vet ju aldrig hur det är med öppentider på café och sånt på BB :)

Sååå spännande och pirrigt!
L Ä N G T A R tills man får se första bildern aoch inte minst snusa på han och kanske få prova hålla :)

Mosters ögonsten redan :P

Svar: jo ska packa med typ energibarer för det lär minst sagt behövas.vadå kanske få prova hålla? du kommer få hålla tills du blir less;)
rebecca lindsköld

Postat av: Marica Zetterquist

Publicerad 2012-09-19 09:31:48

B I G like på det svaret :D
*längtar*

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-09-19 19:48:54

Tur att ni får så mycket hjälp och stötta från MVC ! Synd att jag inte får vara med dej i din svåra stund men jag tror du och Arvid fixar det tillsammans! Syns nästa helg <3 <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela