-

föräldrautbildningen

Publicerad 2012-09-12 12:07:45 i Allmänt

Gårdagen gick bara fint och jag var nervös helt i onödan!
Det var ett annat par där förutom vi, när vi hälsade och småpratade lite så fick vi frågan om det här var vårat första barn! Haha! Dock sa vi inte hur gamla vi var, men det var endå roligt att dom frågade, så gamla ser vi väl inte ut att vara?
 
Fick iallafall en ännu bättre bild och uppfattning om förlossningen och vad som väntar.
Ska snart skriva och skicka in ett förlossningsbrev, som handlar om hur jag har tänkt att det ska gå till.
Alltså om jag har några speciella rädslor eller önskemål osv.

Nu känner jag mig inte lite skraj när jag tänker på det utan istället lugn, försöker bli så medveten som jag bara kan så att jag hela tiden kan ha koll på vad som händer och vilken fas man går igenom. 
Det kommer vara så fruktansvärt värt det! En dag av brutal obeskrivlig smärta mot ett helt liv med våran son. 
 
Nu ska jag kila iväg till skolan för fysiklektion! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-12 14:10:49

Det är helt klart värt det. Barn är den största gåvan. Önskar er båda all lycka till ! // Mamma

Postat av: Moa

Publicerad 2012-09-12 18:14:58

Jag jobbade på förlossningen i somras, och det var precis som du säger, mammorna skrek att de inte ville vara med längre och att de hade såååå ont, men så fort barnet var fött var det som bortblåst!
Det kommer gå så bra Rebecca, jag är så spänd!!

Svar: Åh vad roligt!! Jaa, ska försöka föreställa mig den där lilla grabben mitt i det hemska, men är ganska säker på att man inte komma ha så mycket levnadslust ändå, tills det är över! Åhh längtar så mycket bara jag tänker på det!
rebecca lindsköld

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-09-13 21:46:17

Jag blir så rörd när jag läser allt, sitter typ och flännar :') Grattis Rebecca!

Svar: haha åh vad söt du är!:') och tack så mycket!!
rebecca lindsköld

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela