-

Nu har det börjat

Publicerad 2012-10-03 10:42:31 i Allmänt

Klockan 02:20 inatt gick vattnet, chockad och yrvaken så var min första reaktion att jag kissat ned mig.
Sen skakade jag liv i Arvid och sa att antingen har jag svårt att hålla urin, eller så har mitt vatten gått.
Nyvakna och yra så stod vi bara still ett tag medan jag konstaterade att vi får åka in, men att vi kommer bli hemskickade.
Sagt och gjort for vi in till förlossningen i den värsta dimman någonsin.
Där lyssnade dem på mina och lillemans hjärtljud i cirkus en halvtimme, allt var bara bra och eftersom att jag inte hade några värkar fick jag åka hem dierkt sen.
Har inte sovit speciellt bra sen vi kom hem och har nu värkar som kan jämföras med mensvärk och lite till lite då och då. Ska fördriva tiden idag med att vila så mycket som möjligt, packa klart allt, fixa lite till och annat nödvändigt.
 
Känns helt otroligt att tänka att vattnet har gått, att förlossningen har börjat, och att om inte värkarbetet startar av sig själv innan lördag så blir jag igångsatt. Så inom 72 kommer han vara här, våran fina pojke. Som vi har längtat!

Kommentarer

Postat av: Storasyster

Publicerad 2012-10-03 10:55:06

Förlåt att jag väckte dig!
Blev bara så spänd då mamma ringde och berättade :)
Tänk, inom loppet av 72 timmar är man moster till en underbart fin liten kille till :)

Hör av dig om det är nått jag kan göra och inte minst - när det är fritt fram att komma upp och hälsa på :D

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-03 11:40:57

Hoppas allt går bra för er!! <3

Postat av: Emmy

Publicerad 2012-10-03 19:34:35

MOTHER OF GOD!!!! Jag dör och smälter till en pöl av obefintlighet. Det är så sjukt att när vi ses igen så komer du ha ett litet knyte i armarna. Lycka till detta fixar du alla gånger!!!!!!!!!!!

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-10-03 19:49:34

Stora kramar till dig min kära kusin! Hoppas allt går bra för er alla <3

Postat av: anna

Publicerad 2012-10-03 20:11:08

Gud vad kul, lycka till!! :)

Postat av: Ethel

Publicerad 2012-10-03 20:33:05

Hörde av Camilla att de va på G. All Lycka till jag tänker extra mycket på DIG o skickar böner för DIG o Lillkillen o även Storkillen. Kramer i mängd!!

Postat av: Ize

Publicerad 2012-10-03 23:00:19

Gåshud, åh så kul!!! Hoppas allt flyter på så bra som möjligt, kraam!

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-10-04 07:39:58

Största Grattiset på er! :)

Postat av: Rebecka

Publicerad 2012-10-04 10:45:58

Ååh så roligt! Lycka till!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela