Lördag

Jag och min solstråle tidigare idag. Fick frågan om han alltid är så glad som alla bilder visar, och svaret är faktiskt ja. Oftast är han precis lika go och glad som han ser ut.
 
Godkväll! Tycker alltid det tar emot lite att börja blogga igen efter ett uppbehåll, inte för att jag inte vill utan för att jag känner någon slags prestige över vad jag ska skriva om. Nu har jag inte skrivit på några månader så nu när jag gör comeback måste det vara något spektakulärt. Men det är det inte, jag har saknat att skriva av mig här så nu tänkte jag helt enkelt börja om, krångligare än så är det faktiskt inte. 
 
Helg igen. Under våren har Arvid jobbat som en galning, han jobbar som snickare och just nu har de ett jobb på ett hotell där ägaren vill att det ska bli klart så fort som möjligt, då jobbar han i Luleå mellan 7-20 måndag till torsdag. Det innebär att han åker strax efter sex och kommer hem innan 21. Det innebär också att jag senaste veckorna varit gräsänka och haft barnen själv hela veckorna, Arvid har varit slut efter en så lång arbetsdag och jag har varit slut efter att ha hängt med barnen och skött hemmet hela dagen. SÅ - därför har helgerna blivit ännu viktigare för oss, tid tillsammans som familj och vi försöker så gott det går att ladda batterierna inför veckan därpå. Han kommer jobba såhär fram tills semestern och det märks på oss båda att den kommer komma lägligare än någonsin innan. 
 
I fredags kom svärmor över och passade barnen så vi fick greja tillsammans ute på gården. Vi byggstädade, krattade och körde ett släp fullt med skrot till återvinningen. För mig blir det avkoppling att få göra något helt annat, jobba med kroppen, och även lite egentid för oss som par, en tur till soptippen haha! Men vi fick mycket gjort och känslan efteråt var jätteskön. Nu inväntar vi att gräset vi sått in ska börja växa samt att få börja med altanen som kommer på plats i sommar. Vi kommer försöka göra ett ryck med huset nu under försommaren så att vi hinner njuta av det senare under sommaren. Kan skriva mer om detta i ett annat inägg. På fredagkväll for vi till några vänner och hade fredagsmys, och idag lördag har Arvid och Levi varit på öppethus på brandstationen och jag och Aron handlade, sedan åkte vi på födelsedagskalas och fick försmak på första riktiga sommarkvällen, solen värmde och det var riktigt härligt, ser fram emot mer av detta framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0