Min fantastiska mammakropp

Bilder tagna i vecka 24 (23+2)

Har nog aldrig känt mig på bekväm i mitt eget skinn som jag gör denna graviditet. Med Levi var det blandade känslor och jag hade ofta lite mer täckande kläder, tyckte det var väldigt jobbigt att gå upp i vikt och att få bristningar lite här och var. Det kanske också är en mognadsfråga, några år senare och  denna gång älskar jag att se och fashineras över hur kroppen förändras. Hittills har jag inte fått några nya bristningar, men gissar på att det beror på att magen redan varit uttänjd en gång tidigare, sen är just det faktiskt ingenting man kan styra över, utan det är bara att gilla läget. De bleknar efter några år och är där för att min kropp burit på det finaste jag har. Publicerar även dessa bilder för min egen skull, för att min mammamage är precis lika vacker som någon annans, och jag hoppas att alla mammor, oavsett ålder eller utseende, antal kilon på vågen eller antal bristningar på kroppen kan få känna en kärlek till sina fantastiska kroppar, både under och efter en graviditet. 



Kommentarer
Postat av: Marica

Otroligt vacker <3
Kan förstå tankarna inför bilderna, har samma känsla sedan efter anorexin, jobbar dagligen på att bli bekväm med min kropp och att vara på stranden kan vara en sak, men trivs fortfarande bättre bakom kameran. Men hoppas en dag kunna vara helt okej med allt - för som du skriver - våra kroppar är fantastiska som fixar alla former av utmaningar.

2016-05-25 @ 19:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0