shoppingförbud

För preci en vecka sedan så kom jag, Ebba och Gloria på den (inte så) brillianta idén med ett shoppingförbud. 
Ett perfekt sätt att spara våra små slantar tänkte vi och började fila ihop ett kontrakt.
Det slutade med att det enda som är tillåtet att spendera pengar på är: Mat, mediciner, mobilen, och fika på Noahs.
Supertaggade skrev vi under kontraktet, och om någon bryter det måste den bjuda de andra på fika en hel kväll.
I veckan har vi dock bittert fått ångra vårat beslut när vårat sjätte shoppingsinne skriker efter mer.
Jag har dock fått stilla mitt behov med overallen åt Levi, och ska beställa lite inredning med Arvid till veckan också.
Men det är helt galet, nästan pinsamt hur jobbigt det är, och detta ska pågå till 31 mars.
Tror samtidigt detta kan vara riktigt nyttigt, även om jag är ganska snål så älskar jag att fynda, och det här är nog ett bra sätt att minska spontanköpen.
 
En månad kvar nu brudar, we can do this!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marica Zetterquist

Hejja hejja!
Håller tummarna - de här fixar du :)

Svar: hahah eller inte
rebecca lindsköld

2013-02-22 @ 14:27:11
URL: http://zetterquizt.blogg.se
Postat av: Mamma

Så duktiga !!

2013-02-23 @ 08:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0