Mobilinlägg

Måste skriva av mig då jag är för irriterad och ilsken för att somna.

Det löjliga är att det som gör mig så irriterad är en grupp på facebook. Den heter "Alla tjejer är horor" och är öppen för alla att läsa. Den är startad av några killar i Skellefteå och har växt till sig nu till ca 500 medlemmar. Först var det en grupp killar som drev med kvinnans "roll" i samhället och att de ska tiga och vara i köket. Så började några tjejer gå med i gruppen, anmäla den som stötande mot kvinnor och säga att de tycker det är fel, och då började personangreppen. Tjejerna som stod på sig blev kallade horor, fnask, luder etc. Och det blev bara värre och värre. Då kommer det in andra tjejer som frågar om dom inte kan ta ett skämt, och att dom inte har något emot att bli kallade horor för att de vet att de inte är det.

Alltså vart är vi påväg?? Tjejer, är det okej att bli kallad hora, fnask och slampa? Tjejer som påstår att det är okej tror att dom har självdistans när det egentligen är frågan om brist på självrespekt.

Och jag som förälder kan ju inte låta bli att tänka ur föräldraperspektiv, tänk om det var min son eller dotter som höll på sådär. Jag skulle för det första skämmas ihjäl och ifrågasätta min förmåga att uppfostra mina barn, och konsekvenserna för ett sådant beteende vill jag inte ens gå in på.

Det finns så mycket skit på nätet som påverkar oss mer än vi tror, tack och lov att det är länge kvar tills Levi är i datoråldern, det är absolut inget jag kommer att ha bråttom med att introducera heller, inte om det här är vad vi har att se fram emot.

Efter detta bibellånga inlägg ska jag förhoppningsvis ha fått skriva av mig nog innan jag somnar. Godnatt alla fina!💕


Kommentarer
Postat av: Hejsan

Alla tjejer är horor förutom mamma, för hon har slutat

2013-04-03 @ 23:33:01
Postat av: linda

helt rätt. finns inget hopp för mänskligheten längre.

2013-04-04 @ 00:48:57
Postat av: mathilda

Håller med dig till 100, får be för detta.

2013-04-04 @ 07:25:34
Postat av: Mamma

Fick reda på detta i går. Gör som vanligt, bildar opinion, kontaktar skolar samt massmedia.

2013-04-04 @ 08:24:46
Postat av: Sandra

Men fyfan vad vidrigt???

Tänkte komma in och önska Levi grattis på halvårsdagen men nu blev man ju bara irriterad haha... Hoppas det slår tillbaka på de som sysslar med sånt där.

Pussa lilleman från mig!

2013-04-04 @ 11:08:38
URL: http://sandravikstrom.blogg.se
Postat av: Moa

Vidervärdig är den, och det sjuka är att Facebook inte anser den som stötande??

2013-04-04 @ 13:31:31
URL: http://enbartmoa.blogg.se
Postat av: Cecilia

Sjukt...håller med dej!

2013-04-04 @ 19:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0