smoothies

Något som intas flitigt av mig under dessa varmare tider är smoothies, som frukost, efter träning eller när som helst egentligen. Och det finns väl ungefär 100 olika sätt och recept, men jag tänkte dela med mig av mitt.
 
Jag brukar ha en banan, ett ägg, och125g kvarg som grundrecept för att få lite extra proteiner, sedan valfri frukt/bär, ibland kan det behövas en skvätt mjölk för konsistensens skull.  På bilderna ovan har jag hallon, mango passion, och amerikanska blåbär, huur gott som helst! Ägg kanske låter lite konstigt att ha i smoothies men man känner inte ett dugg äggsmak, lovar! Tips för att få lite proteinrikare smothie utan att det påverkar smaken.

Kommentarer
Postat av: Marica Zetterquist

Mummmmms ! ! !
Såg inte helt fel ut :D

2013-05-29 @ 09:08:10
URL: http://zetterquizt.blogg.se
Postat av: Mamma

Mums filibabba !

2013-05-29 @ 18:17:41
Postat av: Cecilia

mumsigt! det där måste jag pröva!

2013-05-29 @ 20:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0